Lupilu, voor als je meer geld aan jezelf wilt besteden
Merk vs. eigen merk
We weten allemaal dat merken duurder zijn dan de eigen merkjes (van warenhuizen). We weten allemaal dat de prijs en kwaliteit gelijk met elkaar opgaan… Of dat denken we toch. Hoewel ik eigenlijk vrij zeker weet dat dit niet zo is (behalve voor Nesquick, haha), durf ik soms nog wel eens het tegendeel te denken.
Naast de kiloprijzen heb ik ook al vaak ingrediëntenlijsten vergeleken. En ik moet zeggen, duurder (of merk) betekent niet altijd beter (daarom ook niet slechter hoor, begrijp me niet verkeerd).
Maar wanneer een merk zegt dat je tot 44% kunt besparen* op je babyboodschappen zonder kwaliteitsverlies (en je daarvoor uitnodigt op een geweldige voorstelling in Pairi Daiza nota bene), dan ga je wel eens een kijkje nemen. Me dunkt!
*Aldus de oorsprong van de titel van dit artikel 😉
Lupil-who? Lupilu!
Over welk “merk” gaat het dan? Lupilu, van Lidl!
Lidl heeft haar hele babyassortiment ondergebracht onder Lupilu, waarbij ze van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om het assortiment nog wat uit te breiden.
Aangezien mijn kinderen nooit echt nood hadden aan “echte” merken, hebben wij deze ook nooit standaard gekocht. Ik verwacht dus niet dat wij ook aan die 44% te besparen zullen geraken. Maar na enkele rekensommetjes ben ik tot de conclusie gekomen dat al de producten (die ik standaard in huis heb) even duur (of net iets goedkoper) zijn bij Lupilu, dan de eigen-merk-producten die ik uit verschillende winkels te voorschijn tover. Van melk tot luiers en vochtige doekjes. En trust me, ik heb zitten rekenen 😉
De luiers zijn de “grootste” aanwinst. Afhankelijk van de maat zijn er toch enkele centjes per luier (!) te besparen. Tot nu toe heb ik nog geen nadelen ondervonden aan de kleurrijke luiers van Lupilu, hier valt dus over na te denken bij de volgende inkopen. De opvolgmelk die we nu kopen (in poedervorm en vloeibare vorm) scheelt slechts 0,01 cent met de groeimelk (in vloeibare vorm) van de Lidl. Niet echt de moeite dus, haha. Aangezien ik niet echt op de hoogte ben, van alle mineralen, vitaminen en voedingsstoffen die wel of niet in baby-voeding moeten zitten, kan ik dus niet oordelen of merk x beter is dan merk y. Aan de prijs ligt het alvast niet 😉 Voor zover ik weet is het vooral uitkijken voor toegevoegde suikers en aroma’s…
But wait, there’s more!
Om nu de prijs per vochtig doekje te gaan berekenen, inclusief promo- en aanbiedingsprijzen, daar had ik niet zo veel zin in. Maar ach, waarom ook niet? Nu het telmachinetje toch uit is gehaald; Zwitsal: €0,04/ doekje. Lupilu: €0,02/doekje… I do my research.
Niets gaat boven de Zwitsal-geur maar soms maakt mijn brein vervelende associaties met minder aangename (denkbeeldige) geuren. Geen verdere uitleg nodig, denk ik zo… De vochtige toiletdoekjes met aardbei-banaan-geur zijn dan ook een heerlijke afwisseling om vieze billetjes mee schoon te maken. Er zijn ook doekjes voor gevoelige huidjes, maar ik hou het voorlopig bij aardbei en banaan. Mmmmh.
Bij de snoetenpoetsers had ik altijd wél mijn bedenkingen. Pak toch gewoon een washandje of schotelvod met wat water, nee? Nee dus. Ten eerste heb ik zo meer was (je kan de afweging maken tussen wegwerpdoekjes die slecht zijn voor het milieu en de hoeveelheid water en zeep die nodig is om alles te wassen), en hangt er altijd een geurtje aan zo’n washandje na één snoetenpoetsbeurt. Of ligt dat aan mij? En op verplaatsing is zo’n doekje ook altijd handig, ik krijg namelijk de kriebels van speeksel-vegen… brrrr!
Mooie verpakkingen
Ik ben een sucker voor mooie verpakkingen. Het liefste zou ik gewoon op verpakking willen kopen, maar dan zou ik allang blut zijn, helaas.
De nieuwe verpakkingen van Cien Baby (ook van Lidl ofcourse) zijn anders ook niet slecht. Zodra je ze ziet begrijp je meteen waarom de voorstelling in Pairi Daiza was. Allemaal schattige baby-diertjes! Verpakking: 9/10.
Aangezien mijn voorraad was- en verzorgingsproducten onuitputtelijk lijkt, heb ik er nog nooit moeten kopen. Elk kraamgeschenk bevat blijkbaar minstens 1 (of 5) verzorgingsproduct(en). De prijzen zullen waarschijnlijk overeenkomen met de rest van de producten van Lupilu (in verhouding tot de merkprijzen). Niets op aan te merken dus en de geur is alvast heerlijk!
Dusssss?
Wij zullen in de toekomst alvast eens vaker stoppen aan de Lidl. En niet alleen om te kijken of er nog leuk houten speelgoed binnen is. De snoetenpoetsers en de luiers staan alvast op het boodschappenlijstje!
°Rose schrijft ook nog snel een pak koekjes bij op het lijstje. Mmmmh!*
x Rose x